Meikkivinkkejä alkaneelle vuodelle

Uusi vuosi on jo hyvällä alulla, joten on aika päivittää meikkaustyylit nykyaikaiseksi – ethän halua olla ajastasi jäljessä? Saat toki olla, sillä onhan joskus retro kaunista! Tässä kuitenkin arvioitamme ja hyviä neuvoja meikkiin sekä ennustuksia siitä, mitkä trendit saattavat olla in seuraavien kuukausien aikana (ja todennäköisesti myös seuraavanakin vuonna).

Hiuksilla statementteja

Hiuksilla voi korostaa omaa sanomaansa eli statementia, mutta niin voi myös hiustarvikkeilla. Hiustarvikkeista puhuttaessa tarkoitamme esim. hiuspantoja, pinottuja ponkkareita, isoja rusetteja ja bobbynastoja. Niiden avulla voit muutella tyyliäsi hyvinkin nopeasti ja vaihtaa räiskyvästä juhlavan tyylikkääseen.

Tänä vuonna saa mennä reilusti överiksi, joten älä pidä kynttilää vakan alla, tai tässä tapauksessa hiustarvikkeita. Hiuksista muuten puhuttaessa on varmaa, että tulemme näkemään liukuvärjättyjä hiuksia, joissa on käytetty geeliä tai hiuslakkaa joka puolella hiuksia. Lopuksi viimeistellään sianharjasta tehdyllä hiusharjalla.

Luonnollista ja puhdasta

Meikitön meikki on ollut trendi jo pidempään ja nyt sitä on päivitetty. Tämä “puhdas look” on saanut suosiota sosiaalisessa mediassa, kuten Instagramissa ja TikTokissa. Puhdas look tarkoittaa kasteista ihoa, luonnollisia kulmakarvoja, sävytettyä huulirasvaa sekä hillittyä meikkiä. Tämä onnistuu, kun sekoita meikkipohjaan kosteusvoidetta, vähän ripsiväriä ja huulirasvaa silmille, poskille ja tietenkin huulille. Tänä vuonna myös ruskeat huultenrajaukset ovat kova juttu. Yhdistettynä läpikuultavaan huulikiiltoon saat huulistasi täyteläisemmän näköiset. 

Puhtaaseen lookiin liittyy myös muutenkin se, että iho on tänä vuonna muutenkin luonnollinen, pehmeä ja sileä. Käytä luonnollista väriä sisältävää meikkivoidetta sekä puuteria vain niihin kohtiin, joissa et halua kiiltoa olevan.

Maailmantilanne on ajautunut siihen, että kasvomaskeja joutuu pitämään päällä useissa eri tilanteissa. Tällöin on myös huulipunan käyttö vähentynyt, koska se sotkeentuu maskin sisällä. Kaikki meistä odottaa parempia aikoja ja sitä kautta myös huulipunan tuloa takaisin ryminällä. Kirkkaat ja rohkeat huulipunat ovat varmasti tuolloin kaikkien huulilla, jotka haluavat iloita vapautta ja elämää. Raikkaat ja keväiset meikit muutenkin tulevat näkymään iloisten ihmisten kasvoilla. Muotigurut ovat ennustaneet värien olevan kirkkaan vaaleanpunaisia, violetteja ja oranssisia sävyiltään.  .

Silmänalusiin radikaaleja ilmeitä

Silmänalusten meikkaamisessa on nähty dramaattisempia ja radikaalimpia ratkaisuja, ja silmänaluset ovat olleet välillä todella kirkkaan värisiä. Hillitympään suuntaan ei mennä nytkään vaan entistä rohkeampaan ilmaisuun. Havaittavissa on myös 60-lukuhenkistä silmämeikkiä, jolloin meikit olivatkin paikoin todella rohkeita jopa nykymittakaavan mukaan.

60-luvun meikkitrendien nousu saattaa olla myös merkki siitä, että silmämeikin levittämisessä on ollut viime aikoina havaittavissa erityistä panostamista ja huolellisuutta. Ehkä ihmisillä on ollut enemmän aikaa ja halua kokeilla rohkeitakin ratkaisuja. 

Kristallisilmämeikki on nyt nousevat trendi, joten luvassa on varmastikin lisää ja lisää paljetteja, glitteriä, helmiä, strasseja ja sen sellaista. Tähän liittyy myös omalta osaltaan futuristiset koristeet, jotka ovat kuin kannanottoja eli statementeja. Koristeet tarkoittavat tekotatuointeja, kasvotarroja ja sen tyyppisiä väliaikaisia koristeita. Ne on myös helppo poistaa, joten tyyliä voi vaihtaa silloin kun haluaa eli melko usein!

Ei unohdeta myöskään kynsiä. Kynsitaide on tämänkin vuoden juttu ja nyt tullaan todistamaan esimerkiksi helmiäiskoristeita sekä jalokivikoristeita kynsissä, niin miehillä ja naisilla kuin muunsukupuolisilla. Tekokynnet pitävät pintansa niin ikään, kuten myös kynsiin asetettavat kynsikoristelutarrat. 

Aloita uusi trendi itse

Kannattaa kuitenkin muistaa että kaikki edellä mainitut ovat viitteitä siitä, mitä on jo ollut tapahtumassa. Trendit elävät ja trendit kuolevat, mutta miksipä et kokeilisi itse jotain aivan muuta ja postaisi tuloksiasi sosiaaliseen mediaan. Kuka tietää, jos vaikkapa juuri sinä aloittaisit aivan uuden trendin? Vaikka se ei välttämättä ole todennäköistä, ei yrittänyttä laiteta.